fredag, oktober 16, 2009

Härligt ruskväder!


Jag blev helt överrumplad imorse när det regnade, det har ju varit sådant strålande väder så länge. Men sen blev jag glad, bilen fungerade och jag slapp cykla. Bilen har faktiskt varit den enda som inte har rullat på bra, på sista tiden. I och med det har jag den här vecka fått leva upp till tänkbara förväntningar som en hälsocoach har på sig, att vara hurtig. Vilken bonus egentligen, jag har nog hunnit med många mil.

Regnet i sig är ju också positivt för då kan svampen växa, som jag planerar att hitta i helgen. Trattisar är så fantastiskt goda och roliga att plocka. Stöter man på en så står det oftast ett tiotal till precis i närheten. Jag trodde att det var försent och att säsången var över, men vid lunch fick jag reda på att det bara är att ge sig ut på spaning, framåtböjd och smygande.

I och med att det regnar så känns det också helt legitimt att ta det lite lugnt, passa på att mysa, tända lite ljus och bara vara. Det känns som hela vecka varvar ner lite nu på fredag så att vi med lätthet kan ta det extra soft i helgen.

Mys och må gott i rusket!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar