tisdag, oktober 27, 2009

En dröm!


I måndags gick en dröm i uppfyllelse, jag fick prova dreja. Efter en inbjudan till Kärnhuset tog jag mig äntligen iväg för att smyga ner i källaren och skaparverkstan där. Tillsammans med ett inspirerande gäng och en lärare med en ängels tålamod och lugn fick jag uppleva känslan som jag bara fantiserat om. Det krävdes mer styrka och fokus än jag räknat med och i och med detta blev jag glad över att det blev något av lerklumpen över huvudtaget. Det blev en asymetrisk pennhållare, precis vad jag hade tänkt...;)

Det här kan jag varmt rekomendera alla att prova. Så underbart att bara få knåda på och låta andra tankar på måsten eller bekymmer få kliva åt sidan. Det finns liksom inte plats för bekymmer när hjärnan och kroppen helt måste fokusera på att ha kvar leran på drejskivan.

Jag längtar redan till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar