söndag, april 03, 2011

Nu har vi vår

Hejsan
Hälsokurserna på Ostvägen och Lugnet flyter på bara bra. Mycket olika aktiviteter har vi provat och en del återstår att prova. Akrylmålning och mellanmålsmackor stod på schemat förra veckan och jag måste säga att kreativitet finns det gott om hos deltagarna. Att måla med akryl är lite speciellt, vilket jag fick erfara och även om resultatet inte riktigt föreställde det jag tänkt var det en aktivitet jag gärna gör om. Kreativiteten fick också leda oss när vi skulle äta våra hembakade mackor. Där experimenterade vi med olika smaker av pålägg vilket tilltalade både öga och smaklökar. Det var riktigt spännande att kombinera frukt, keso, kalkon, tomat med grönt och kryddor till. Jag håller också på att planera för ytterligare en hälsokurs i vår och ser fram emot nya härliga aktiviteter att testa.

Kanske du eller någon närstående funderar på vad vi hälsocoacher gör mer än att ha hälsokurser? Fundera inte, utan kontakta mig eller mina kollegor i Skellefteå eller Lycksele och stilla din nyfikenhet, kanske har vi något som passar dig också. Länkarna och kontaktuppgifterna finns på höger sida på bloggen.

Välkommen att höra av dig!
Eva-Carina Karlsson Hälsocoach i Umeå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar